رفاقت یعنی این... (داستان بسیار زیبا) دوست دیرینه اش در وسط میدان جنگ افتاده ، می توانست بیزاری و نفرتی که از جنگ تمام وجودش را فرا گرفته ، حس کند.سنگر آنها توسط نیروهای بی وقفه دشمن محاصره شده بود. سرباز به ستوان گفت که آیا امکان دارد بتواند برود و خودش را به منطقه مابین سنگرهای خود دشمن برساند و دوستش را که آنجا افتاده بود بیاورد؟ ستوان جواب داد: می توانی بروی اما من فکر نمی کنم که ارزشش را داشته باشد، دوست تو احتمالا مرده و تو فقط زندگی خودت را به خطر می اندازی. حرف های ستوان را شنید ، اما سرباز تصمیم گرفت برود به طرز معجزه آسایی خودش را به دوستش رساند، او را روی شانه های خود گذاشت و به سنگر خودشان برگرداند ترکش هایی هم به چند جای بدنش اصابت کرد. وقتی که دو مرد با هم بر روی زمین سنگر افتادند، فرمانده سرباز زخمی را نگاه کرد و گفت: من گفته بودم ارزشش را ندارد، دوست تو مرده و روح و جسم تو مجروح و زخمی است. سرباز گفت: ولی ارزشش را داشت ، ستوان پرسید منظورت چیست؟ او که مرده، سرباز پاسخ داد: بله قربان! اما این کار ارزشش را داشت ، زیرا وقتی من به او رسیدم او هنوز زنده بود و به من گفت: می دانستم که می آیی.... می دانی ؟! همیشه نتیجه مهم نیست . کاری که تو از سر عشق وظیفه انجام می دهی مهم است. مهم آن کسی است یا آن چیزی است که تو باید به خاطرش کاری انجام دهی. پیروزی یعنی همین.



تاريخ : پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:, | 11:48 | نویسنده : علی محمّد حسین زاده |

اس ام اس های فلسفی و پندآموز سخت است برای کسی که آتش گرفته توضیح بدهی که نباید بِدَوَد . . .

 

 یک عمر در انتظاری تا بیابی آن را که درکت کند و تو را همانگونه که هستی بپذیرد و عاقبت در می یابی که او از همان آغاز “خودت” بوده ای . . . (ریچارد باخ)

 

 اگر خدا دعاهای شما را مستجاب کند ، ایمانتان را افزایش داده اگر با تاخیر مستجاب کند ، صبرتان را زیاد کرده و اگر مستجاب نکند ، چیز بهتری برایتان در نظر دارد . . .  

 

سبقت از سایه ها به بیشتر دویدن نیست به سوی نور که باشی سایه ها در پس تواند حتی آنگاه که ایستاده ایی . . .

 

  یک زن زیبا “چشم” را خشنود می کند و یک زن خوب “دل” را اولی یک “جواهر” است و دومی یک “گنج” . . . نه زمین باش و نه خاک ، که تو را خوار کنند وانگهی ذهن تو را پر ز مردار کنند آسمان باش که خلقی به نگاهت بخرند وز پی دیدن تو ، سر به بالا ببرند. 

 

 دنیا ، به شایستگی هایت پاسخ می دهد نه به آرزوهایت پس ، شایسته ی آرزوهایت باش!

 

  چه بسیار انسانها دیدم تنشان لباس نبود و چه بسیار لباس ها دیدم که درونش انسانی نبود . . .

 

  بیشعورها مدعی اند که عاشق خدا و دشمن شیطان اند در حالی که از رفتارشان انکار اولی و ارادت به دومی آشکار است . . . (بیشعوری-خاویر کرمنت)

 

 تلخ ترین اشکهایی که بر مزار رفتگان ریخته می شود به علت کلمات ناگفته و کارهای انجام نگرفته است (هارت بیچرانسو)

 

 گَر وا نمیکنی گِره ای خود گِره مشو ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست . . . (صائب تبریزی)

 

 در عجبم از مردمی که به دنبال دنیایی هستند که روز به روز از آن دورتر میشوند و غافلند از آخرتی که روز به روز به آن نزدیکتر میشوند . حضرت علی (ع) 

 

 اگر میخواهید ازدواج کنید ، به دانشگاه بروید اما اگر میخواهید تحصیل کنید ، به کتاب خانه بروید (فرانک زاپا)

 

چیزی ویرانگرتر از این نیست که دریابیم فریب همان کسانی را خورده ایم که باورشان داشته ایم . . . (لئو بوسکالیا)



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:اس ام اس های فلسفی و پندآموز, | 11:48 | نویسنده : علی محمّد حسین زاده |